Saturday, March 29, 2008

 

windmolen


Links: de windmolen van Oploo

Rechts: de watermolen van Oploo


Het is zaterdag morgen en zoals gewoonlijk draait de windmolen, die midden in Oploo staat. Dit doet me herinneren aan lang geleden toen ik op een morgen door het dorp reed om enkele zieke koeien te bezoeken. Mijn zoontje, die al een half jaar naar de kleuterschool ging en bij me in de auto zat, was zeer verbaasd toen hij zag dat de molenwieken draaien konden. Hij riep kijk papa de molen draait. Ik zei Oploo is toch het dorp van de molens. We hebben een watermolen en een windmolen, heeft de juffrouw daar dan nog niets over verteld? Waar vertelt de juffrouw dan over vroeg ik een beetje verwonderd. Zijn antwoord was: hoofdzakelijk over Jezus.


Comments: Post a Comment

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?