Monday, August 15, 2005

 

Kwartels


Omdat er in de krant enkele jaren geleden een verhaaltje stond, waarin werd verteld dat ik kwartels hield en ook een broedmachientje had, belde mij iemand op, die vroeg of ik er voor hem een vijftigtal uit kon broeden. Toen ik ze had uitgebroed vroeg ik me af wat ik ervoor zou rekenen. Bij Albert Heyn kosten de eitjes met Pasen 35 cent per stuk. Ongeveer de helft was bevrucht en ik moest er dus ongeveer 100 inleggen. Toen ze uitgebroed waren hield ik ze nog enkele dagen zelf en belde vervolgens de man op om de kuikentjes te komen halen met de bedoeling om een gulden per stuk te vragen. Toen hij de kuikens in een doos had gestopt en op de fiets had gebonden, gooide hij zijn een been op de fiets, keek om en zei: “nou kunde toch zien dè `t moi is as de minsen elkaar willen helpen, al is 't mar iets vur de kloterij, om vervolgens zijn tocht naar huis te starten.


Comments: Post a Comment

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?